Як встановити контакт з дитиною, що пережила травматичний досвід.

Зараз триває евакуація дітей з територій, де ведуться активні бойові дії, до більш безпечних регіонів. Більшість з них тривалий час були без здорового сну та їжі. Не дивно, що дітям буває складно адаптуватися до нормальних умов.

Ось основні поради, як не порушити кордони дитини, яка пережила стрес:
👉 фізично опустіться на її рівень
👉 представтесь і розкажіть, як пов’язані з нею
👉 спитайте, як можете звертатися до неї
👉 поясніть, як довго ви будете з нею
👉 розпитайте, як вона себе почуває та що їй потрібно зараз
👉 покажіть приміщення, в якому вона перебуватиме
👉 розкажіть про правила перебування
👉 опишіть місцевість, в якій вона опинилась.

‼Важливо! Дайте зрозуміти дитині, що зараз саме ви — її надійна підтримка, готові вислухати та подбати про неї.

І ще — не розпитуйте дитину про бойові дії, які вона могла бачити або про близьких, які залишились. Дитина розповість про це, коли буде готова.

🍀Уявіть собі теплий літній вечір. Ви лежите на траві і дивіться на хмаринки, що пропливають у небі – такі білі, великі, пухнасті хмаринки в блакитному небі. Навколо все тихо та спокійно, вам тепло та затишно.

🍀З кожним подихом і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, все вище і вище, до хмаринок.

🍀Ваші ручки легкі, ваші ніжки легкі. Все ваше тіло стає легким, як хмарка. Ось ви підпливаєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасивішої хмаринки на небі. Ближче і ближче.

🍀І ось ви вже лежите на цій хмаринці, відчуваєте, яка вона пухнаста і ніжна… (пауза – погладжування дітей). Ви розслаблені та спокійні.

🍀Та ось хмаринка опустила вас на галявину. Посміхніться своїй хмаринці. Потягніться і на рахунок «три» розплющіть очі.

Практичний психолог ЗОШ № 3 Тищук Надія Олексіївна.