Шкільний буллінг: як запобігти?


У нашій школі прагнуть до того, щоб учні щиро поважали один одного. Ми впевнені: фраза «Ставтеся до інших так, як хочете, щоб до вас ставилися інші» — дуже дієва.

  • У цьому році соціальний педагог та психолог пройшли тренінги з ненасильницької комунікації, який відкрив очі на багато цікавих речей. Наприклад, що наші діти не володіють лексикою для вираження власних почуттів або володіють мінімально. Насправді, це і не всім дорослим дається легко, тому зараз з цим працюємо. Вчителі тепер навчають цим поняттям прямо під час уроків. Застосовується лексика з потребами і почуттями. І діти розмовляють про те, які почуття будуть виникати, якщо не задоволена та чи інша потреба .
    Ми часто вдаємося до методу медіації для вирішення конфліктів — це дієво. Учитель виступає в ролі медіатора і розмовляє з учасниками конфлікту — це можуть бути як двоє дітей, так і дві групи учнів. Глибинна мета такого спілкування — почути і зрозуміти іншого. Дитина обов’язково повинна висловити власні почуття, і тут уже підключається момент довіри. Люди, які тільки що конфліктували між собою, домовляються про те, що зараз вони спробують уявити себе на місці іншого.
    Діти, які беруть участь в медитативний вирішенні конфліктів, потім і самі без допомоги дорослих виступають трансляторами цих методів в своєму середовищі. Вони запам’ятовують питання під час медіації та задають їх одноліткам, коли назріває конфлікт: «Що б ти відчув у цій ситуації на місці …?»

Також учні беруть участь у цікавих лекціях з представниками ювенальної превенції, де в ході лекцій діти мають можливість поставити запитання щодо того, як діяти у ситуаціях щодо булінгу. Як поводитися, якщо хтось став свідком булінгу? Діти завжди з цікавістю відносяться до таких зустрічей та охоче ставлять питання.